Hudceller

Här om dagen kom jag hem från jobbet och var totalt ensam hemma. Ja, men då passar det sig bra att ta ett bad tyckte jag. Passa på innan man åker till Ljusdal där det inte finns nåt badkar. Som om jag är nån badfantast och badar i tid och otid. Ärligt talat gillar jag inte att bada. Det finns ju vettigare saker att göra. Men men...jag vräkte i badskum, hittade en gammal skrubbhandske och en liten badborste. Och jag skrubbade och borstade min kropp noga så ingen död hudcell skulle finnas kvar. Jag körde lite extra på kärlekshandtagen där mina vackra bristningar syns allra mest. Kan man skrubba bort döda hudceller kan man väl få bort ett och annat streck?
Nej, det funkade inte. Men då vet vi det!

Dagen efter låg jag och jäste på Hedblom/Teodorssons gräsmatta och lapade sol och jag riktigt kände att strålarna fastnade mycket bättre eftersom det bara fanns levande hudceller på min arma kropp. Mmm... så det lönar sig att ta en skrubb då och då. Hade för övrigt en mycket mysig eftermiddag där med solande och korvgrillande. Isabelle hittade Olivias alla gosedjur som såklart också skulle ut och sola. På mig. Hon hittar gosedjur vart hon än kommer. Det är fortfarande ett problem. Och den människa som ger Isabelle ett gosedjur i födelsedagspresent blir utan tårta!



En bild på Isabelle och Olivia för ett år sen. Isabelle har ett ungefärt likadant ansiktsuttryck när hon träffar Olivia än idag. Men en dag kanske dom blir kompisar. Vare sig dom vill det eller inte...


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0