It´s my thing...

När vi är i Ljusdal sover vi över hos mamma & CO. Vi har ett eget litet gästrum där. Fint och mysigt! Men jag har fått lite tvångstankar. Eller bara blivit lite besatt över att "överraska" folk. Min grej är att lägga grejer i dom andra familjemedlemmarnas sängar. Under lakanet liksom. Jag älskar att höra höga skrik och se deras chockerade miner. Älskar att höra mammas vrål när hon slänger sig i sängen och får en taggig hårborste i ryggen.

I lördagsmorse fick jag en uppenbarelse. Jag hörde min lillasyster gå upp på toa. Jag vet att hon ALLTID går upp på toa vid åttasnåret då vi andra klivit upp, för att sen gå tillbaka till sängen och jäsa. Det är som vi väcker hennes lilla blåsa till liv. Hur som helst fick jag en lysande idé. Varför inte springa till hennes rum och lägga sig i sängen under täcket och hoppas på det bästa? Sagt och gjort la jag mig längst väggen och gjorde täcket lagom skrynligt ovanpå. Hör henne komma in, stänger dörren, lägger sig och AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lovely.

It´s my thing om man säger så... snart ska jag ta det till en helt ny nivå. Har starka funderingar på att skaffa mig en mysig one-piece, stora brillor och en tidning. Åka till Sthlm och sätta mig på en bänk utanför Karolinska och vänta på att Elin slutar jobbet. En dag kommer jag sitta där utanför och vänta. Låtsas läsa min tidning. Elin skulle aldrig titta åt någon som har en one-piece på sig. Jag har en känsla av att hon inte vill beblanda sig med sånt folk. Hon kommer aldrig se mig. Aldrig märka att jag följer efter henne. Mmm...jag längtar! Frågan är dock vilken dörr hon kommer ut ifrån. Jag bara antar att det finns mer än en dörr på det sjukhuset... Men eftersom jag har vart medlem i en deckarklubb så kan det inte vara så klurigt att lista ut.

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
E

Är på min vakt.

2011-03-30 08:09:45
M

Paranoid du kommer vara varje dag när du går från jobbet nu... höhö.

2011-03-30 09:50:46
URL: http://marlenejonsson.blogg.se/
Linda

HAHA.. stackars Amanda!;)

2011-03-30 15:08:58
URL: http://lindanordquist.blogg.se/
Amanda

Haha, det var INTE kul! Och du är så sjuk!

2011-03-30 16:08:15
URL: http://bloggparken.se/amanda

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0