Halsfluss

Halsfluss. Alltid lika mysigt. Var till hälsocentralen idag. Fick en tysk läkare som verkade helt flummig. -TJEEEENARE MARLEENE! Sen stod han och tittade på mig och fnittrade. Såg jag så rolig ut? Sen fick jag gapa stort. Då rynkade han på näsan -Ajaj... Jag inte behöva ta prov på detta. Sen skrev han ut recept på penicillin och nån mungurgel. Fick även en sup där. 13 tabletter som löstes upp i lite vatten. Kändes som jag skulle ta en överdos. Bästa tipset från Dr. Stephan var att jag skulle åka och köpa glass. Det lindrar allra bäst. Doctor´s order! Sagt och gjort så har jag ett stort paket med ispinnar här hemma nu. Glass och övrig flytande föda går bra.

Mår hur som helst som en påse skit. Och JA det är faktiskt jäkligt synd om mig. Jag brukar aldrig vara sjuk och det här är första gången jag sjukskriver mig på mitt nuvarande jobb som jag haft i mååånga år.
Som tur är så är Tommie ledig så Isabelle kan vara där, annars vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Det räckte med våra dispyter i morse. Jag kan ju knappt prata så det var lite svårt att överrösta hennes vrål. Allt är fel hela tiden och jag blir såå trött. Trotset har eskalerat till en helt ny nivå. Hon hade ett jäkla humör på dagis också sa dom. Suck...

Nä nu ska jag fortsätta med mina sysslor. Alltså vila och titta på tv och äta glass. Usch så tråkigt. Det enda positiva är glassen.



Min älskade bråksäck med sitt otrooooligt påklistrade smile.

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0