Julkänslor!

Marleeeene!!!!! Marleeeeeeeeeeeeene! Mamma Maaaalleeee! Hallåååå?
Nu är man inte längre mamma. Oftast är det Marlene som gäller. Muppunge!

Denna arbetsvecka har gått fort. Haft ganska mycket att göra. Och efter jobb/dagis har vi haft besök eller vart iväg på annat. På måndagen kom pappa & Helen, käkade och fikade hemma hos oss. Fick även en skinka som jag griljerade igårkväll och käkade på hårdbrödmacka! Synd jag inte hade julmust till. Det vore det ultimata!
På tisdagen kom familjen Hedblom/Teo. Käkade pannkisar med sylt och grädde, lite coffee och sånt. På kvällen kollade vi på kändis-Linus på tvn. Det var det roligaste jag sett på länge. Jag har tydligen inte sett mycket roligt på senaste tiden.

Igår fyllde Isabelles farfar år. Då var vi dit och fikade en massa godsaker. Jag gillar att fika på fritiden. Det är en stor hobby jag har. Den enda hobbyn jag har. Det ska jag säga på en ev. framtida arb.intervju. 

Appropå ingenting så blev det ett litet missförstånd när Jag och Bellis satt och pratade i bilen igår. Det blir gärna så när inte fröken kan prata så tydligt. Hon började snacka om en "Tutt". Jag gissade vilt. Det går liksom inte att säga OKEJ, det synar hon på en gång. Efter en vild diskussion och hon förklarat sig övertydligt med orden KANIN - BAMSE - LILLE TUTT. Lille Kurt? Men maaaaammaaaaaaaaa! LILLE TUUUUUTT skriker hon från baksätet! Ahaaa...Lille Skutt? JAAAAAAAAAAAAAAAA, följt av en djup suck! Vad hon nu informerade ang. Lille Skutt kom aldrig fram. Sen fortsatte hon informera att vi måste åka till affären och köpa en lila rockring nån dag.



Vilka julkänslor jag fick av julskinkan! Blev toksugen på att baka pepparkakor och sätta upp ljusstakar. Inte långt kvar tills man får göra det heller.
Här är Bellis när hon bakade sina första pepparkakor för ca. 2 år sen :)


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Tjej på 24 jordsnurr

Hej!

Vet inte hur jag ska börja, men jag skulle vilja kalla mig ett fan. Läser din blogg ofta och tycker du är klok, fin och framförallt mycket rolig (och sexig). Önskar jag vore lite mer som du, håll ångan uppe!

2011-11-10 21:08:17

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0