Igår läste vi bagare bengtsson. Var ett ta...

20111023615 (MMS)

Igår läste vi bagare bengtsson. Var ett tag sen sist. Nu reagerade isabelle på delen då bengtsson dör och blir begraven i en limpa. Hur förklarar man den delen? Det är ju obegripligt även för mig. Jag gjorde ett försök men det gick inge vidare. 'Varför då' är en återkommande fråga i denna märkliga bok! Här kommer en orelevant bild från sandlådan. Ha en bra tisdag!


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Linda

Haha.. ja barn ställer ofta lite besvärliga frågor=) Idag fick jag frågan om hur barnet egentligen hamnar i mammans mage.. Ett tips kan vara att ställa motfrågan: Ja, vad tror du? För mig lyckades det idag:)Ofta får man nån smart förklaring när de får tänka efter lite ;)

2011-10-25 14:41:05
URL: http://lindanordquist.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0