Torka?

Nu sitter jag här och funderar på vad jag ska skriva. Jag har lite bloggtorka. Men appropå torka så kommer jag ju inte helt oväntat att tänka på bajs. Ovanligt va? Men jag ska inte sitta och tjata om bajs igen. Fast jag vill ju så gärna. Bara lite...kanske. Snart...Man blir ju oftast bajsmissbrukare som mamma. Eller så är det bara jag som är intresserad av sånt. Men skitsamma! (Hö hö)
Varför inte göra en lista? Sånt brukar såna där "bloggerskor" göra. Såklart måste jag göra en lista, eller snarare några punkter om barn. Mitt barn. Och våra vardagliga bestyr. Saker som kan hända, som inte får hända och som måste hända. Här kommer den. Helt osammanhängande saker som jag förmodligen/förhoppningsvis inte är ensam om att tycka och göra.


Barnet MÅSTE äta, annars svälter hon ihjäl! Äter hon inte hotar jag med det alla föräldrar säger: "Då blir det ingen mer mat för dig idag! DU FÅR ABSOLUT INGENTING MER!"
Någon timme senare åker det fram några goda kaviarmackor (ja, hon älskar kaviar), ett glas mjölk och en frukt. Och går inte det i så kan man ju vara ännu mer blåst och kanske ta fram en glass?!

Barnet MÅSTE lägga sig i tid för att orka med en lång dag på dagis dagen efter. Är jag lugn blir hon lugn. Men vissa gånger vill jag krypa ur skinnet när jag hör henne råma efter vatten, täcke och allt babbel med gosedjuren. SOOOOOV UNGE SOOOOOOV!!!!!!!!!! Det lyckas ju alltid när man verkligen halvskriker det! Verkligen. Eller inte.

Sen har vi bajsinformationen. Nu vill jag bajsa i blöjan (såklart!). Jag vill bajsa i ditt rum. Mmm...bajsa i mitt rum kära du. Och sen ska det bajsas i köket, klädkammren och nog kan man klämma ur sig lite bakom gardinen i vardagsrummet. Det är mjukt bajs idag mamma! Är du färdig? Nä, jag ska bara bajsa liiiiite till.

Jag vill gå och leka på lekplatsen!

Hur skall man neka ett barn att gå ut och leka. Härliga friskluft!!! Synd bara att det ska packas med en enorm packning när man ska ut. Känns som man är på väg till en lekplats i Kina. Paraplyet, dockvagnen, hinkar, spadar, vattenkanna (som självfallet skall fyllas på med jämna mellanrum), filt, kratta, fika.
Är det fel att glo på film i stället eller låta ungen gå ut på balkongen och blåsa såpbubblor?

Då går jag utan dig!
Också en replik som jag återkommer till men som ALDRIG NÅGONSIN funkat.

Ett besök på affären.
Då måste man ta djupa andetag och prata med sin speciella smör-röst. Läste om en sådan på en blogg för ett tag sen och vilken mamma har inte en sådan? Då man i affären går ner på knä framför sitt barn och förklarar lugnt och inställsamt att barnet ska gå bredvid mamma i affären, inte skrika och helst inte vilja ha någonting. Ica Maxi har tänkt ut det där perfekt. Det första man möts av är leksaksavdelningen. Verkligen kul början på sin handling!

Ute bland folk.
Jag undviker det helst. Nej då. Eller?
Vi var ju ute på en busstripp i helgen. Den i sig var inte så farlig. Det enda var väl när några fyllon kom och satte sig bakom oss och det verkligen stank alkohol, m.m. *Sniff sniff* VAD ÄR DET SOM LUKTAR MAMMA? Då kommer den smöriga visk-rösten fram: Jag vet inte älskling *host host* Vill du ha lite russin?
Sen gick vi genom marknaden hem. Det dummaste jag gjort på länge. En Hello Kitty-ballong envist studsandes i mitt ansikte, ett barn med ett nytt paraply som frågar varannan minut: Regnar det? Regnar det nuuu då? Ett paraply som fälls upp, sen ner. JAG KAN GÅ SJÄLV!
Hon är oerhört duktig på att gå själv. Ingen kan faktiskt gå bättre än Isabelle Jonsson. Hon knallade upp för Kristinebergs mördarbacke utan ett knyst. Jag däremot, får ett astmaanfall bara jag tänker tanken.

Tandborstning.
Ca. 2½ år har vi hållt på och bråkat med den där satans tandborsten. Varför blir det aldrig bättre? Man riktigt ser i hennes blick att nu ska jag jävlas med mamma i kväll igen! Gapa-Stäng-Slurp-Bit-Skratta-Grina. Det bästa som funkar just nu är att sitta och hålla i ungen, hålla upp tandborsten och vänta likgiltigt på att hon ska gapa. Försök undvika att stänka tandkräm i ögat. Skadeglädje är den enda sanna glädjen, även för barn.



Hello Kitty är åtminstone älskad av Isabelle...



Väluppfostrad dotter åt en exklusiv korvtallrik på Radjos i fredags.

















Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Elin

Helt underbart inlägg, jag garva mig igenom heeeela! :) ni är för goa!

2011-09-20 11:20:06
URL: http://Jonssonelin.blogspot.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0