4 års-kontroll

Idag var vi på BVC. Isabelle dras ju med jobbiga eksem och mollusker, men idag när vi väl hade en läkartid så fanns det knappt en enda onormal prick...såklart! Vi fick som vanligt recept på mildison och miniderm. Jag tog även upp hennes "Va-fasoner". Det verkar som hon inte hör något, men tydligen skiter hon lite i helt enkelt. Ingen vaxpropp alls. Sen fick vi till och med göra ett riktigt hörseltest med såna där pipljud i hörlurar. Det fixade hon galant. Passade även på att klämma in en 4 års-kontroll, med syntest vilket gick jättebra även det. Talet var bra, men just bokstaven R funkar ju inte, det nämnde dom både på dagis och BVC. Jag har inte ens tänkt att det är ett problem ännu. Jag tycker ju att hon fortfarande är en bebis som inte borde kunna prata tydligare, men men...  :) Hon har även passerat 16 kg och är över metern nu! Det var en duktig tjej som förtjänade sina 2 klistermärken idag!

Nu på kvällskvisten tog vi en joggingpromenad. Jag blev ju helt plötsligt en häst. Jag har aldrig tänkt på det förr, men vår vagn funkar ju faktiskt att springa med. Jag kanske bara har förnekat det...



Hästen och ryttarn ute på vift




Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Madde

Det där "va-problemet" verkar vara något som drabbar barn i 3-4 års åldern... du är låååångt ifrån ensam om det xD

2012-07-03 20:58:14
URL: http://cochise.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0